12. maaliskuuta 2018

Kevätväsymystä...




...ilmassa!







Jostakin luin, että kun valon määrä keväällä lisääntyy
saattaa se olla monelle vaikeaa aikaa.

Miksi? Eikös valon lisääntymisen pitäisi piristää?
Niin minäkin olen luullut, mutta voimistuvan valon
arvellaan vaikuttavan aivojen serotoniinin ja melatoniinin välittäjäaineisiin
ja niiden kautta muihin mielialaa muokkaaviin järjestelmiin,
kuten hormoonineritykseen.

Pitäisi piristyä, herätä eloon,
mutta kun ei millään jaksa!

Minä tunnen itseni väsyneeksi, haluttomaksi ja ärtyneeksi.
Mikään ei jaksa innostaa.
Tuntuu, että silmäluomet painavat ainakin tonnin ja
saatan nukkua vaikka kellon ympäri, mutta
siltikin tunnen itseni väsyneeksi.

Nuo ennen paljon iloa tuoneet tulppaanitkin nuukahtavat
jo ihan parissa päivässä...
väsyneitä nekin, niin reppanoita...

Onko teillä ollut oireita kevätväsymyksestä?

12 kommenttia :

  1. Kauniit tulppaanit ❤
    Mulla on opiskelun puolesta tiukka kevät ja jotenkin stressi puskee päälle, vaikka kuinka koitan työntää sitä taka-alalle ja keksiä vastapainoksi kaikkea kivaa ja piristävää. Tavallaan on sellainen innostunut olo, mutta se ei ylety koulutöihin saakka :P

    Ehkä se piristys vielä tulee, kun kevät alkaa oikein kunnolla? Nyt täällä ainakin sataa räntää, eilen lunta ja olo on kaikkea muuta kuin keväinen! Tsemppiä! ❤

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Nyt noissa tulppaaneissa on enää pelkät varret jälkellä...aika surullisen näköisiä ovat.
      Toivotaan, että piristystä olotilaan löytyy kun tuo aurinko taas alkaa paistaa. Tämä väsynyt olotila tuli minullekkin ihan puskista.

      Poista
  2. Mun narsisseille kävi vähän samoin... nuupahtivat pienessä ajassa!
    Mä olen kovin levoton. Haluaisin jo kovasti ruveta tekemään kaikkea kivaa vaikka kuistilla,
    mut siellä on vielä liian kylmä.
    Ehkä toi valon määrä saa äreäksi, kun on toisaalta energia, mut ei voi toteuttaa ideoita
    ja sit tuntuu, ettei huvita mikään. Mä en yleensä masennu keväällä, päinvastoin.
    Tuntuu et herään talvihorroksesta ; D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulla kevät on aina ollut sellaista innostuksen ja ilon aikaa jolloin olen saanut vaikka mitä aikaiseksi, mutta nyt...ihan kaikkea muuta!
      Väsyttää, vasyttää ja vieläkin vaan väsyttää!
      No toivotaan, että tämä tästä vielä kääntyy iloksi!

      Poista
  3. Samaa olen miettinyt, että millä ihmeen logiikalla pitkään odotettu valo ei piristäkään, vaan päinvastoin väsyttää. Mutta tuossahan se selitys tuli. Epäreilua mun mielestä, kun kumminkin täällä suurin osa vuodesta sinnikkäästi painetaan pimeässä eteenpäin.

    Josko se tästä taas <3

    VastaaPoista
  4. Hei tulin vierailulle. Kyllä se niinsanotusti kevät väsymys painaa monia tähän aikaan vuodesta. Ei auta kun pinnistellä ohi tämän ajan. Minulla on puutarha blogi mutta talvella kun puutarha hiljenee niin postaan käsitöistä ,leipomisesta ja sisustuksesta. Käy kurkkaamassa minunkin blogiani jos vaikka kiinnostaisi jatkossakin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiva kun pistäydyit!
      Kiitos vinkistä, käynkin heti kurkkaamassa!

      Poista
  5. Tunnistan myös itseni, kestää hetki keväälllä herätä siitä talven koomasta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti en kohta vaivu johonkin myöhäiseen talviuneen!
      Olen miettinyt valolamppua...voisikohan auttaa tähän olotilaan?

      Poista
  6. Minusta tuntuu, että kärsin läpi vuoden väsymyksestä, mutta erityisesti syksyisin minua aina synkistyttää. Nyt vaan lähinnä ärsyttää, että se kevät ei tule nopeammin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Syksyllä yleensä minullakin, mutta nyt tämä iski aika puskista.

      Poista