20. syyskuuta 2019

Oletkos kuullut...




...painopeitosta!






Nukutko sinäkin levottomasti, käännät kylkeä ja haet hyvää asentoa
moneen otteeseen yön aikana?
Itse lukeudun "levottomiin" nukkujiin ja päätin kokeilla painopeittoa.

Painopeitto on rentouttava, stressiä ja jännitystiloja lievittävä.
Se helpottaa nukahtamista ja pidentää kehon syvän unen vaihetta.
Toisin kuin luulisi niin painopeitolla on viilentävä vaikutus
ja se parantaa unen laatua ja tämän voin kyllä nyt viikon
käyttökokemuksella allekirjoittaa.

Olen käyttänyt painopeittoa nyt viikon ajan ja olen ollut todella tyytyväinen.
Ohjeessa suositellaan aloittamaan painopeiton käyttö pienin askelin, eli
voit aluksi istuskella sen alla esim. sohvalla telkkaria katsoen ja
lisätä sen käyttöä asteittain.

Itse nukuin heti koko yön sen kanssa, mutta aamulla huomasin,
että olin työntänyt sen unissani sivuun.
Muutaman yön jälkeen huomasin, että olin nukkunut sen kanssa
todella hyvin ja sikeästi.
Välillä tuntui, että olenko nukkunut samassa asennossa ihan koko yön.
Se on rauhoittanut yötäni huomattavasti ja saan nyt unenpäästä
kiinni paljon helpommin.

Painopeiton tulisi olla 8-12% käyttäjänsä painosta.
Peitto on 150cm x 200cm kokoinen ja sen täyte on 100% polyester-vanua
 ja mikrolasihelmiä.
Päällinen on 100% polyester mikrokuitua ja peitto on vesipestävä
varovaisella 30 asteessa hellävaraisella ohjelmalla.
Myös hellävarainen rumpukuivaus on sallittu.

Itse olen ollut todella tyytyväinen, mutta tämä meidän pieni
karvakorva ei ole oikein vakuuttunut.
Hän kun joskus haluaa peiton alle nukkumaan 
ja tämä painaa hänelle aivan liikaa.

Onko Sinulla kokemuksia painopeitosta?


6 kommenttia :

  1. Olen kuullut tuollaisesta peitosta. En tosin ole kokeillut.
    Meillä tulee karvaturre joka yö painepeitoksi :) :) Välillä pitää siirtää sitä sivummalle, kun makaa suoraan jalkojen päällä.
    No tietenkin on melko kuuma peitto :) :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tiedän tunteen, kun meillä joskus oli neljäkin koiraa jalkojen lämmittäjinä, mutta sitten pääettiin tehdä asialle loppu ja kirat joutuivat omiin peteihinsä...paitsi tuo pienin!

      Poista
  2. Olen lukenut ja kovasti kiinnostunut, ehkäpä tuo täytyy testata.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa testata. Itse olen ollut tyytyväinen tosin on ollut öitä jolloin olen potkinut sen pois päältä, mutta useimmiten olen nukkunut sen kanssa sikeästi!

      Poista
  3. En ole kuullut mutta tiedän ihmisiä mitkä nukkuu vieläkin vanhanaikaisella paksulla ja painavalla peitolla ja valittavat kun sellaisia ei enää saa mistään. Tämä on nyt varmasti sellainen uutuus tuote siitä vanhasta. Pitää vinkata. Kiitos

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi, meillä oli myös mökillä sellaiset vanhat paksut peitot ja rakastin niitä ja niin rakastan tätäkin! <3

      Poista