6. maaliskuuta 2019

Huomenta...




...keskiviikkoaamuun!









Jo toisena aamuna peräkkäin olen herännyt jäätävään
päänsärkyyn tuntia ennen kellonsoittoa.
Eilinen aamu oli vielä pahempi kuin tänään, mutta kurja kaveri on tuo päänsärky,
josta nuorempana en oikeastaan tiennyt mitään.
Stressi ja jumissa olevat niskat sen varmasti aiheuttavat.
No, kahvia "kahvia koneeseen" niin eiköhän se tästä.

Eilen ostin kukkakaupasta lempikukkiani leinikeitä muutaman
tuohon mustaan pulloon.
On se vaan niin ihanan herkkä kukka ja minusta aika kestäväkin.
Kukkakauppiaan kanssa siinä juteltiin, kun kerroin ottaneeni viimekesäiset pelargoniat
talteen autotalliin, että ne kannattaisi nyt leikata, nostaa valoon ja antaa lannoketta
niin tulevat sitten kesällä vahvoiksi.
Se onkin sitten viikonlopun hommia.

Oletko Sinä nostanut viimekesän kukkia talvehtimaan jonnekin?
Olisi kiva kuulla mitkä muuta kukat saa säilymään talven yli kuin pelargoniat.

Mukavaa keskiviikkoista pakkaspäivää!


12 kommenttia :

  1. Ihanat leinikit. Ovat minunkin lempparit.
    Mökin kuistilla olen säilyttänyt pelargoneja, kun se on viileä. 7.3 alkaa nouseva kuu, joten olen ajatellut leikata niitä viikonloppuna ja otan myös pistokkaita. Joskus olen talvettanut hortensian ja onnistui hyvin. Tilan puute estää tuon talvettamisen.
    Mukavaa aurinkoista keskiviikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Leinikki on niin ihanan herkkä ja kaunis! <3
      Tänään kävin leikkaamassa pelargoniat ja hiukan huonolta näyttivät. Katsotaan saanko yhtään niistä säilymään.
      Jätin ne vielä autotalliin, mutta nostin lähelle ikkunaa!

      Poista
  2. Ihastelin tuota kimppuasi, on se kaunis.
    Mulla kans on usein pää kipeenä aamuyöstä. Pitäis jaksaa ottaa heti särkylääke, muuten se äityy migreeniin asti.
    Ei ole mukava seuralainen toi päänsärky.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikös olekkin ihana ja hintaa tuli tuolle vain 6e!!
      Näin sanoi entinen työkaverinikin, että ota heti pilleri ennen kuin äityy! <3

      Poista
  3. Kaunis kimppu!
    Minulla myös aiemmin usein päänsärkyä aamuisin, varsinkin jos oli stressiä. Sitten hankin hammaskiskon hammaslääkärin kautta ja päänsäryt vähentyneet 99%. Sitä varmaan puree hampaita yhteen yöllä ja etenkin silloin , jos on stressiä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! <3
      Päänsäryn syy taisi löytyä kohonneesta verenpaineesta.
      Nyt jo laskusuunnassa.

      Poista
  4. Minä en osaa pitää mitään kasveja elossa yhtä kesää pidempään. Mietin jopa, että olisin yrittänyt pelargonioiden talvehtimista, mutta sitten se vaan jäi.
    Mukavaa iltaa sinulle ja toivottavasti huomenna saat herätä ilman päänsärkyä <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla saattaa kesäkukat kuolla jo kesällä jos unohdan niitä kastella! :)
      Huonolta näyttää nuo pelargoniat. Tänään ne leikkasin ja vain muutamassa vihreää havaittavissa.
      Kiitos, nyt olen mittaillut paineita aamuin illoin ja koholla olivat...siinä syy päänsärkyyn.

      Poista
  5. Juuri kävin isän kellarissa kurkkimassa, onko siellä jotain vihertävää ja olihan siellä. Muutamat pelargonit odottaa leikkomista ja muratit puskee vihreää, samoin sangossa jotain sipulikukkia. Ovat ehkä tulppaaneja. Myös daaliat mulla on ihan sangoissa kellarissa ja katson, josko ne alkaisivat kasvaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa! <3 Minulla pelargoniat olivat hiukan huonossa hapessa, mutta toivotaan, että tapahtuu ihme!

      Poista