18. maaliskuuta 2018

Viikonlopun...




...mietteitä!






Tähän viikonloppuun mahtui taas kaikenlaista.
Perjantai-ilta pyhitettiin ihan löhöiylle ja raskaasta 
työviikosta toipumiseen.

Lauantaina olimme seuraamassa ystävämme "ukkokiekon"
jääkiekko-ottelua paikallisessa jäähallissa.

Sunnuntai aamuna kaivoin kameran laukusta ja kuvailin
hiukan lisää tuota helmihyasinttia, joka on minusta ihan kaunein
pääsiäisajan kukka.
En lämpene yhtään keltaisille narsisseille, mutta tässä kukassa
on sitä jotain tiettyä ihanaa herkkyyttä.

Äitini kutsui meidät syömään Kaidanojan Kartanoon Yläneelle.
Siellä emme ole ennen olleetkaan ja sana "kartano" ei oikein 
kuvannut rakennustamielestäni oikealla tavalla.
Rakennus ei ollut oikeastaan kartano, vaan vanha lakkautettu
vanhainkoti, joka toimii nykyisin lounaspaikkana ja
voihan siellä järjestää erilaisia juhliakin.
Ruoka oli kyllä ihan täys kymppi.
Aivan ihana noutopöytä!

Jos joskus tiesi käy Yläneelle niin kannattaa poiketa
Kaidanojan Kartanoon syömään.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

8 kommenttia :

  1. Itse olen ihastunut helmililjaan sekä perunanarsissiin, ne kummatkin ovat normaali narsissia herkempiä kukkia. Toki minulle nuo tavallisetkin narsissit ovat tärkeitä, koska isäni toi niitä minulle aina syntymäpäivänäni.
    Ihanaa sunnuntai-iltaa sinulle Marita <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuotasta perunanarsissista olen kuullut, mutta minulla sitä ei ole ollut koskaan. Pitääkin ostaa joskus jos jossakin näen.
      Kiitos Outi! <3 Hyvää alkanutta viikkoa sinne!

      Poista
  2. Tänään juuri hypistelin helmililjaa mutta päädyin tulppaaneihin ja sästän helmililjan oston pääsiäiseksi.
    Yksi jo ennättänyt kuivahtamaan.Mukavaa uuden viikon alkua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tulppaanitkin oat ihania ja minulla on sellainen tunne, että nämä eivät pääsiäiseen kestä ja joudun hankkimaan uudet!
      Mukavaa viikkoa myös sinne!

      Poista
  3. Helmililja on kaunis kukka kotona niinkuin puutarhassakin. Mutta näin eritoten kun vielä puutarha nukkuu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kun saisikin sen menestymään ulkona...olen vaan liian tumpelo noissa puutarhahommissa!

      Poista
  4. Helmililjan herkkyys puhuttelee!
    Voi miten keväinen täytekakku <3

    VastaaPoista